Hi Jan, <br><br>We need some information to track down this issue. Could you please post your graphic hardware specifications, drivers and your S.O.?<br><br>Which format present this problem? Collada, 3ds?  If your data is not propietary, could you post a example model?  <br>
<br>Cheers.<br><br><div class="gmail_quote">2010/6/21 Jan Zvonik <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:jan.zvonik@geosense.cz">jan.zvonik@geosense.cz</a>&gt;</span><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">
<div>Hello,</div>
<div> </div>
<div>when working with 3D extension 14 under gvSIG 1.9  I always encounter a problem with alpha channel and transparency of textures. </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Is it possible to get some information on how the renderer handles alpha channel and if there is a way to solve the issue by following some rules when preparing the 3D model or is transparency a show stopper for gvSIG 3D? From tests we have done it seems that the renderer tries to display alpha but the projection is wrong.</div>


<div> </div>
<div>Attached you can see the original model and projection under gvSIG, the transparency of fence is not preserved.</div>
<div> </div>
<div>I will be graceful for any information regarding this issue.</div>
<div> </div>
<div>Thank you</div>
<div> </div>
<div>Jan Zvoník</div>
<br>_______________________________________________<br>
Gvsig_internacional mailing list<br>
<a href="mailto:Gvsig_internacional@listserv.gva.es">Gvsig_internacional@listserv.gva.es</a><br>
<a href="http://listserv.gva.es/cgi-bin/mailman/listinfo/gvsig_internacional" target="_blank">http://listserv.gva.es/cgi-bin/mailman/listinfo/gvsig_internacional</a><br>
<br></blockquote></div><br><br clear="all"><br>-- <br>Jordi Torres Fabra<br><br>gvSIG 3D blog<br><a href="http://gvsig3d.blogspot.com">http://gvsig3d.blogspot.com</a><br>Instituto de Automática e Informática Industrial <br>
<a href="http://www.ai2.upv.es">http://www.ai2.upv.es</a><br>