[Gvsig_usuarios] Imatges SIGPAC

jaume dominguez faus jaume.dominguez en iver.es
Mie Ene 17 09:15:32 CET 2007

En/na Víctor Centella Fuster ha escrit:

> Pel que respecta al SIGPAC amb la URL que anomenes sí que he
> aconseguit carregar les ortofotos. Revisa si requeixes configurar el
> proxy. Tin en compte que les ortofotos només apareixen a partir d'una
> escala 15.000, crec.

Sí, es cert que les imatges del SIGPAC funcionen extranyament amb el
gvSIG. Però aparéixer, apareixen. És qüestió de l'enquadre que tingues.
El servidor et torna una imatge amb un nivell de detall o altre, o
ninguna imatge depenent del nivell de zoom i del tamany de la finestra
que li demanes. També ix retallat a un costat. Això es deu a que gvSIG
mosaica les peticions per a no fer-les massa pesades i això té este
efecte secundari.

És un funcionament extrany i molt incòmode, però jo diria que això és
problema del servidor que està implementat així i no com a un client
genèric com és el gvSIG li agradaria. Esta situació es dóna en molts
servidors WMS de l'administració (cadastre, IDEE, SIGPAC, etc...) que
tenen el seu propi visor "in expresso" que és un client que el que fa és
poc més de dir la zona que vol visualitzar i el servidor decideix què
enviar-li i com. És una pràctica molt comú i els seus motius tindran
(sobrecàrrega del servidor, ample de banda de la connexió, etc...), però
la meua humil opinió, i sense cap ànim de poseïr la veritat absoluta ni
d'ofendre a ningú, és que el servidor deuria de limitar-se a servir la
informació que li demana el client i que el client, que és qui
interactúa amb l'usuari, sàpia en qualsevol moment que és el que demana
i que això és el que rep.

Amb el funcionament actual de SIGPAC, gvSIG no pot obtindre el rendiment
esperat del servei. I ja no diguem quan vulgues imprimir, ahí pot passar
de tot.

Salut. I gràcies.

--
Jaume Dominguez Faus