[Gvsig_usuarios] proyecto 1.9

Francisco José Peñarrubia fpenarru en gmail.com
Jue Nov 19 12:32:05 CET 2009

Hola Alexandre.

El log que has enviado es el de una versión 1.1.2.

Los proyectos de la 1.9 no se pueden abrir con la 1.1.2. La
compatibilidad entre versiones es al contrario, la 1.9 ha de poder leer
los proyectos de la 1.1.2.

Creo que en la lista internacional, a alguien le puede haber pasado algo
similar a lo tuyo, y si no lo he entendido mal, lo ha solucionado. Copio
y pego:

The problem is in the M-coordinate of a layer: gvSig is able to open this
layer without errors, and saves the project. If I reopen the project
containing this layer, the symbology is not correct, and in the logfile is
present this message:

"Legend shape type and layer shape type does not match"

It should be important to show some warning about this problem, otherwise
for the user isn't so easy to find the problem.
Ciao

Alberto Perli wrote:

> I've found a problem saving the symbology in project file (.gpv) in 1.9
> stable version.
> When I reopen my .gvp file, with the changed symbology (only color, for
> example), the symbols of the layers are the defaults. So I've lost the
> saved configuration.
> The .gvp file is created with last version, not created or edited with old
> versions of gvsig, and I've found this in the log:
> "Legend shape type and layer shape type does not match".

> [...]

Ha habido otra persona que ha tenido problemas con las dos versiones,
pero no he podido encontrar el correo. Creo recordar que lo que hizo
para arreglar su problema era borrar las preferencias de la 1.1.2 antes
de ejecutar la 1.9. Prueba a ver (busca el directorio donde está el
gvsig.log, y lo borras todo. Luego arranca gvSIG 1.9 e intenta a leer el
proyecto viejo).

Suerte.

Saludos.

Fran Peñarrubia.