[Gvsig_usuarios] Vectorizacion

Agustin Diez Castillo adiez en uv.es
Mar Jul 19 16:32:35 CEST 2011

Creo que lo que buscas es erosionar tus líneas y lo puedes hacer con sextante. En el taller de las V jornadas de gvSIG debería haber un video en el cual se muestra un ejemplo.
De la ayuda de sextante:

       Erosión/Dilatación

Descripción

This algorithm performs morphological operations (erosion and dilation) on an image.

Erosion to reduce shape size, whereas dilation increases it. That is, erosion removes cells of the boundaries of objects in a image, while dilation adds celss to the boundaries of objects.

The following figure shows the effect of applying both an erosion (a) and a dilation operation (b).

Parámetros

Imagen[Capa raster]: input image. Cells with valid values represent objects (foreground). No-data cells represent background cells.
Operación[Selección]: to choose between:
Erosion
Dilation
Radio[Valor numérico]: the radius of the analysis window. It controls the amount of erosion/dilation to be applied
Salidas

Erosión/Dilatación[Capa raster]:
Información adicional

Línea de comandos