[Gvsig_desarrolladores] JRE en gvSIG 1.9

José Carlos Martínez jomarlla en cgf.upv.es
Mie Mar 17 19:50:55 CET 2010

Hola Jose Manuel, gracias por tu contestación.

En gvSIG 1.1 en Windows al instalarse crea un directorio jre donde copia
la maquina virtual java, pero no utiliza
el instalador digamos oficial de sun. Este procedimiento lo utiliza
kosmo, udig y otros muchos software.
En gvSIG 1.9 en Windows ya utiliza el instalador de Sun y delega en el
la instalación de jre/jai.

Tras leer la licencia de distribución de Sun, tenía la duda si hay
alguna diferencia (a nivel de licencia) al utilizar
directamente el ejecutable instalador de Sun o crear una carpeta
(llámese jre por ejemplo) con la maquina ya copiada.

"B. License to Distribute Software. Subject to the terms and conditions
of this Agreement and restrictions and exceptions set forth in the
Software README file, including, but not limited to the Java Technology
Restrictions of these Supplemental Terms, Sun grants you a
non-exclusive, non-transferable, limited license without fees to
reproduce and distribute the Software, provided that (i) you distribute
the Software complete and unmodified and only bundled as part of, and
for the sole purpose of running, your Programs, (ii) the Programs add
significant and primary functionality to the Software, (iii) you do not
distribute additional software intended to replace any component(s) of
the Software, (iv) you do not remove or alter any proprietary legends or
notices contained in the Software, (v) you only distribute the Software
subject to a license agreement that protects Sun's interests consistent
with the terms contained in this Agreement, and (vi) you agree to defend
and indemnify Sun and its licensors from and"

Vamos que no tengo claro si al copiar en un directorio la máquina java
preinstalada se incumple este punto o no.A ver si me podéis aclarar un
poquito el tema.

Gracias a todos,
José Carlos